zondag 5 augustus 2007

Bakker bak uw brood!

Een zondagmorgen zonder koffiekoeken is geen zondagmorgen. Helaas denken bakkers in het hartje van het anders zo geliefde Gent daar blijkbaar anders over. Ergens zwevend in een toestand wat als halfwakker (of halfslapend voor de pessimisten) moest doorgaan kon de speurtocht naar een wakkere (en warme) bakker aangevat worden.

Maar geen wakkere bakker in de peri(kilo)meters rondom de eigen woonst. Een korte rekensom deed beseffen dat mijn geliefde (en tevens tot meest vriendelijke verkozen) bakkerin reeds een maand in verlof was. Pas maandag terug open, juist ja.

Richting centrum dan maar. Immers: als alle geliefde warme bakkers op reis zijn, dan moet er vast en zeker wel een koude bakker zijn die niet op reis is. Tien minuten, vijftien minuten later volgde bittere realiteit. Koude bakkers gaan ook op reis.

De moed zonk in de schoenen. Vandaag zou geen volwaardige zondag worden. Een laatste poging bracht me bij 'Le pain Quotidien'. Open! Koffiekoeken! Jawel ... peperdure (1€) koffiekoeken. "Dat maakt dan zes euro". Slik

Volgende zondag word ik niet wakker. Meer zelfs, voortaan sla ik die dag beslist over.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Peperduur zijn ze nu wel overal. Ik zag de prijs van boterkoeken bij Arnaud ook al stijgen van 85 naar 95 Eurocent. Belachelijk.

Ik haal 't recept van 't Net en begin ze zelf te bakken. Het is gewoon belachelijk. F*cking €1, dat is al een half brood!

Haute Surveillance zei

Belachelijk inderdaad. Maar dat zal dan wel weer de 'keerzijde' van de stadsmedaille zijn zeker?! Mijn schoonbroer bv. vraagt 0,60€ voor gelijk welke boterkoek. Enfin ...

funkyredup zei

de inflatie van de bakkers is de laatste tijd opvallend. vorige week fucking 1.80 neergeteld voor een klein broodje. :$